Vaak gezocht

14 februari 2022
Onderneming
Foto's © Flanders Classics

Textielmanagementbedrijf Mewa breidt zijn sponsorportfolio uit en gaat in zee met Flanders Classics, organisator van een reeks van zes internationaal gerenommeerde wielerwedstrijden op Vlaamse bodem, waaronder de Ronde van Vlaanderen.

Mechelen, 14 februari 2022 - Mewa is al meer dan 40 jaar actief op de Belgische markt. Vanuit haar vestigingen in Mechelen en Binche staat MEWA ten dienste van meer dan 7.500 kleine en grote ondernemingen, zowel ambachtelijke als industriële ondernemingen, die onder meer actief zijn in de metaalsector, de automobielsector, de voedingssector en tal van andere sectoren.

Mewa verschaft en onderhoudt poetsdoeken, beroepskleding, veiligheidskleding, olieopvangen voetmatten zodat het textiel langer bruikbaar is. Hun duurzame hergebruikprincipe ontlast klanten, spaart grondstoffen en beschermt het milieu. Binnen het businessmodel van MEWA huurt men in plaats van aan te kopen, deelt men in plaats van te bezitten. Dit concept van textielsharing is een toonvoorbeeld van deeleconomie.

Julien Vansantvoort, administratief directeur van Mewa België: “De beslissing om de wielersport te sponsoren is weloverwogen. De bedrijfswaarden van Mewa - waaronder persoonlijkheid, kwalificatie en milieu – passen perfect bij wat er leeft in de wielersport. Maar bovenalsluit het ‘sharing’ concept van Mewa naadloos aan bij waar het echt om draait in deze sport. Wielrennen is een teamsport. Het is niet ieder voor zich. Winnen is het resultaat van een gezamenlijke inspanning en een gemeenschappelijk streven. De buitengewone teamspirit die deze sport vereist, spreekt Mewa sterk aan.”

Bovendien is wielrennen een gedeelde passie, die tot uiting komt in de emoties van de fans en de gedeelde euforie wanneer ze winnen. Het ‘sharing’ concept zal dan ook centraal staan in de ondersteunende mediacampagne die Mewa zal voeren binnen de context van deze sponsoring.

CEO van Flanders Classics, Tomas Van Den Spiegel: “We zijn bijzonder verheugd over de samenwerking met onze nieuwe partner MEWA, die het wielrennen in de kern begrijpt en ter-zelfdertijd veiligheid en duurzaamheid hoog in het vaandel draagt.”

Het doel van de samenwerking met Flanders Classics is de naamsbekendheid van Mewa in de Benelux – en met uitbreiding in Europa – te vergroten. In deze context werd tevens een mediadeal afgesloten met de televisieomroep Eurosport.

De voorbereidingen voor deze nieuwe samenwerking zijn momenteel in volle gang. De orga-nisatoren, sponsors en iedereen die de wielersport een warm hart toedraagt, kijken uit naar de start van het wielerseizoen met de openingsklassieker Omloop Het Nieuwsblad, op 26 februari.

Tomas Van Den Spiege

CEO van Flanders Classics

“We zijn bijzonder verheugd over de samenwerking met onze nieuwe partner Mewa, die het wielrennen in de kern begrijpt en ter-zelfdertijd veiligheid en duurzaamheid hoog in het vaandel draagt.”

Beeld- en filmmateriaal

Contacten met de pers

Heidi Smitt Telefoon: +32 3 7779717 heidi.smitt@vprconsult.be

Fountain Business Park Building 5 Cesar van Kerckhovenstraat 110 B – 2880 Bornem