Consequent klantgericht: website in 19 talen

Duidelijke navigatie, sterke beelden, mobiele toepassing: de nieuwe website van MEWA (www.mewa.be) is bij de tijd en staat dicht bij de klant. De inhoud wordt aangeboden in 19 talen, een belangrijk verschil met vele andere internationale websites.

Een internationaal actieve onderneming moet haar website standaard in het Engels aanbieden. MEWA echter heeft beslist online aanwezig te zijn met 19 taalversies. Waarom?
“We zijn actief in 21 Europese landen, waar 19 talen gesproken worden. En dus was een specifieke website per land voor ons een bijzondere uitdaging,” zegt Oliver Gerrits, verantwoordelijke marketing.
De meertaligheid op het internet is de consequente voortzetting van de bedrijfsstrategie. MEWA verzorgt haar klanten in heel Europa immers in de respectieve landstaal. Deze uitzonderlijke klantgerichtheid wordt online doorgetrokken. Vanaf begin oktober gaan de verschillende taalversies de ene na de andere live.

De juiste producten voor elk vakgebied
Klantgericht zijn ook de nieuwe startpagina’s voor verschillende branches. De schilder wordt werkkleding en toebehoren voor schilders getoond, de bedrijfsleider van een gieterij krijgt veiligheidskleding voor het werken met vloeibare metalen te zien en de garagist ontdekt welke oplossingen MEWA biedt voor teamoutfits en bedrijfsreiniging. Een geoptimaliseerde zoekfunctie helpt alles snel terug te vinden.

Belevingswereld beroepsmode

Coole werkkleding, een kijk van dichtbij op handige details, scènes uit het arbeidsleven: met grote foto’s zet MEWA haar producten en dienstverlening in scène en toont dat met moderne beroepskleding het werk aangenamer wordt. De website wordt geoptimaliseerd voor mobiele apparatuur en kan makkelijk gebruikt worden met smartphone en tablet. Ook de paginaopbouw volgt de navigatie van de smartphone-generatie: lange bladzijden om te scrollen en te swipen, in plaats van vele korte bladzijden waarop men moet doorklikken.

Ontdek het hier: www.mewa.be

UW CONTACTPERSOON