Gebruik van Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Bij optimaal gebruik van deze website stemt u toe met de inzet hiervan. Verdere details vindt u hier.

Kundenreportage_Autohändler_Van Avondt_31.jpg

MEWA klantenreportage

MEWA kleding – Van Avondt gaat voor het werkkleding-systeem

Van werkplaats tot receptie – een compleet professionele uitstraling bij BMW Van Avondt

  • Bij de receptie, in de verkoop, in de werkplaats en in de voertuigbouw

    "De uniforme uitstraling van de beroepskleding bevordert de professionele uitstraling van onze mensen."

  • De medewerkers vinden het MEWA-systeem zeer praktisch.

    "Mijn vrouw is blij dat ze mijn werkkleding niet meer hoeft te wassen of strijken."

  • Goede service plus klantenportaal

    "Het ophaal- en leversysteem werkt geweldig. Eventuele gewenste veranderingen geven we direct door op het klantenportaal myMEWA.

  • Meer dan 25 jaar samenwerking

    Van beroepskleding tot poetsdoekservice en businesskleding – de samenwerking neemt gestaag toe.

Informatie over het bedrijf:

Garage Van Avondt, gevestigd in Herent, is concessiehouder voor BMW en MINI in de regio Leuven. Al meer dan 50 jaar geleden werd het contract met BMW ondertekend. Vandaag de dag is Van Avondt één van de grootste officiële BMW- en MINI-dealers in de regio. Nieuwe auto's en occasions, vervangende onderdelen en toebehoren behoren tot het aanbod; onderhoud en service natuurlijk ook. Elke dag werken 48 medewerkers samen in de werkplaats en voertuigbouw onder leiding van operationeel directeur Koen Van Orshaegen. Van Avondt is sinds 1998 klant van MEWA.

Van Avondt hoort met een omvang van ca. 1.000 voertuigen bij de grootste officiële BMW- en MINI-dealers in de regio en kan heeft een plaats in de top 3 op het gebied van klanttevredenheid. Deze zeer goede positie is niet in de laatste plaats te danken aan de aantrekkelijke verschijning van de medewerkers van de autodealer. De passend geklede medewerkers laten een positieve indruk achter bij de klant. Aan de receptie en in de verkoop, in de werkplaats, in het magazijn en in de voertuigbouw werken alle medewerkers in kleding die in één oogopslag laat zien dat ze bij het team horen. Beroepskleding is volgens Van Avondt verbonden aan goede stijl. "Dit concept werkt", zegt aftersalesmanager Steven Vandensande. "Onze klanten zouden verbaasd zijn als onze medewerkers geen herkenbare werkkleding zouden dragen." "Bovendien", voegt directeur Koen Van Orshaegen toe, "bevordert de uniforme uitstraling van de beroepskleding de professionele uitstraling van onze mensen. En dat verlaagt op zijn beurt weer de drempel voor potentiële klanten die nog niet in een BMW rijden. We zijn er zeker van", knikt hij, "dat deze investering loont!"

Van beroepskleding tot businesslook

BMW Van Avondt en MEWA kijken terug op een gezamenlijke geschiedenis van ca. 25 jaar. De samenwerking begon met kleding voor de medewerkers in de werkplaats en werd vervolgens uitgebreid met een full-servicecontract voor poetsdoeken. Enkele jaren geleden kwam daar de uitrusting met businesskleding bij. Vandensande lacht: "In het begin waren de medewerkers een beetje gereserveerd. Velen waren er terughoudend in om hun persoonlijke kleding op te geven. Dat is na verloop van tijd veranderd. Alle medewerkers vinden hun uniforme outfit professioneel en het systeem zeer praktisch." Ook de medewerkers in het magazijn hebben wat kleding betreft hun ouderwetse stofjassen afgezworen en dragen nu comfortabele jeans en polo's in een zwarte vrijetijdslook. In de werkplaats en voertuigbouw zijn er wat kleding van medewerkers betreft door BMW vastgestelde regels. Daar dragen de medewerkers broeken en gilets in asfaltgrijs in combinatie met een zwart T-shirt of polo.

Gewoon praktisch, de MEWA service

Eenmaal per week worden gedragen kledingstukken opgehaald, om professioneel door MEWA te worden verzorgd. Een praktische service – dat wordt herhaaldelijk benadrukt. Van "mijn vrouw is blij dat ze mijn werkkleding niet meer hoeft te wassen of strijken" tot "wat een luxe, zo win je bij het aankleden 's morgens zoveel tijd" – we horen van de individuele medewerkers van de autodealer veel complimenten over de service. "We zien er altijd chic uit", lacht één van de dames van de receptie. Het textielmanagement van MEWA wordt goed ontvangen, zoveel is duidelijk. Vandensande voegt daaraan toe: "Het ophaal- en leversysteem werkt geweldig. En eventuele gewenste veranderingen geven we direct door op het klantenportaal myMEWA. Dan wordt het door MEWA opgelost." Hij lacht. "Handig toch?"