Gebruik van Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Bij optimaal gebruik van deze website stemt u toe met de inzet hiervan. Verdere details vindt u hier.

Kundenreportage_Dienstleistungen_Sickert_5.jpg

MEWA klantenreportage

"Trendy" beroepskleding in de ware zin van het woord voor SICKERT Dienstleistungen

Met MEWA Trendline heeft SICKERT de juiste outfit gevonden

  • Modieuze, coole beroepskleding

    "Daarmee onderscheiden we ons visueel gezien van anderen in de branche."

  • Reiniging van de kleding is inbegrepen

    Eén zorg minder voor de baas: "Zo weet ik dat iedereen in mijn team nette kleding draagt. Dat is een grote opluchting."

  • Ook de moeite waard voor kleine ondernemers

    Past zich snel aan aan veranderende behoeften – flexibel en berekenbaar

  • Goed contact met de klantenservice

    "De chemie klopt"

Informatie over het bedrijf:

Het dienstenaanbod van Sickert omvat conciërgediensten, een noodsleuteldienst, seniorenbegeleiding, opruim- en renovatiediensten, gebouwreiniging voor particulieren en bedrijven, onderhoud van parken en het milieu, een housesittingservice en de volledige ondersteuning van seniorenwoningen. De helft van de klanten zijn particuliere klanten, de andere helft ondernemingen, zoals huisvestingcoöperaties. Oprichter van het bedrijf, Mario Sickert, en zijn negen medewerkers werken vanuit het hoofdkantoor in Lauchhammer in de regio Niederlausitz. Er zijn drie andere locaties actief: Berlijn, Cottbus en Dresden.

"Als de huissleutel afbreekt om middernacht of de afvoer verstopt raakt op een feestdag – precies dan komen wij in het spel. "Wij zijn de redder in nood", aldus Mario Sickert. Samen met zijn negen medewerkers biedt hij een 24-uurs conciërgedienst en rond-de-klok-noodsleuteldienst aan, naast bijna alle diensten rondom huis, huishouden en tuin. "We hebben zeer persoonlijk contact met onze klanten. We komen binnen in hun huis, hun woning – de plekken die het meest privé zijn dus. Het is daarom bijzonder belangrijk om er verzorgd en serieus uit te zien, om het vertrouwen te winnen. Daarbij hoort ook aantrekkelijke, schone kleding." Daarom heeft Mario Sickert gekozen voor beroepskleding van MEWA.

"We hadden onze zinnen eigenlijk alleen gezet op MEWA Trendline. We wilden deze coole kleding en geen andere."

De ondernemer besloot voor broeken met een tailleband, jassen en overhemden te gaan in zwart en blauw, plus signalisatievesten uit de HiVis-collectie, bijvoorbeeld voor gebruik op de weg. Alle medewerkers werden van top tot teen uitgerust. "Wij bieden kwaliteit en prestaties aan. Onze outfit past nu ook bij onze eisen, en we onderscheiden ons visueel gezien van anderen in de branche. Dat is belangrijk voor mij."

Het contact met MEWA ontstond zeer snel. "Ik had direct een goede verstandshouding met de klantenservice. De chemie klopte. Het was ook belangrijk voor mij dat de verzorging van de kleding is inbegrepen bij MEWA. Zo weet ik dat iedereen in mijn team nette kleding draagt. Dat is een grote opluchting." Met de hygiëne van de kleding is hij zeer tevreden. Hij heeft de kleding op de proef gesteld: "Er zat een keer witte verf aan de achterkant van mijn broekspijp. Ik was benieuwd hoe de broek terug zou komen. En ziedaar: alles was eruit gewassen – geslaagd voor de test", grijnst Mario Sickert.

Ook de moeite waard voor kleine ondernemers

Is beroepskleding in de textielservice de moeite waard bij zo'n klein team? "Ook uit financieel standpunt is het voor mij belangrijk dat de dienst wordt aangepast aan de behoeften. Als een medewerker stopt, blijf ik niet met de kleding zitten, maar pas ik de bestelling bij MEWA aan. En omgekeerd: als ik morgen vijf nieuwe medewerkers heb, zijn die vanaf dag één gekleed. Dat is flexibel en berekenbaar. Voor mij als kleine ondernemer een belangrijk aspect."