Gebruik van Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Bij optimaal gebruik van deze website stemt u toe met de inzet hiervan. Verdere details vindt u hier.

MEWA klantenreportage

Uniforme businesslook in "Rotkäppchen-rood"

Rotkäppchen Sektkellerei – een sprankelende verschijning met MEWA businesskleding

  • Elegante businesskleding in dieprood

    "Onze gasten verwachten dat we ons onderscheiden."

  • Hoge acceptatie door medewerksters

    "De kleding ziet er leuk uit en we voelen ons er prettig in!"

  • Breed assortiment modellen

    Keuze uit verschillende blazer-, rok- en broekmodellen

  • Individuele samenstelling op basis van persoonlijke voorkeuren

    "Als een medewerkster liever geen rok draagt, dan blijkt uit ervaring dat de zakelijke broek haar veel beter staat."

Het bedrijf:

Die historische Rotkäppchen Sektkellerei (sektbedrijf) ligt in het wijngebied Saale-Unstrut. Per jaar worden ongeveer 110.000 bezoekers rondgeleid door de vijf verdiepingen tellende kelder die uit rotsgesteente is gehouwen, de lichthal en de machtige Domkeller met het grootste houten wijnvat in Duitsland. Het merk Rotkäppchen maakt onderdeel uit van het merkportfolio van Rotkäppchen-Mumm Sektkellereien GmbH. Rotkäppchen Sekt is vernoemd naar de rode dop van de fles en is één van de bekendste sektmerken in Duitsland.

In Duitsland is Rotkäppchen Sekt, vernoemd naar de rode dop, één van de bekendste sektmerken. Rond 110.000 mensen brengen jaarlijks een bezoek aan Freyburg, dat ligt aan de rivier de Unstrut in Sachsen-Anhalt, waar het hoofdkantoor en de wijnmakerij van het bedrijf zijn gevestigd. Dagelijks worden circa 30 rondleidingen aangeboden. "Op aanvraag zelfs meer", vertelt Stefanie Dymale, één van de 15 medewerksters, die bij Rotkäppchen verantwoordelijk zijn voor de ontvangst van gasten. Sinds 2009 doen ze dit in MEWA businesskleding in de bij de onderneming passende kleur dieprood. "In het hoogseizoen staan hier in de regel 100 bezoekers in de aankomsthal, en nog 100 bezoekers staan te wachten op het plein om binnengelaten te worden. Daarom is het zeer belangrijk om al van verre afstand duidelijk herkenbaar te zijn als persoon die de volgende rondleiding door de kelder geeft. Onze gasten verwachten dat we ons onderscheiden."

Gezocht – gevonden: dieprode businesskleding in het MEWA full-service-systeem

Het serviceteam was al langere tijd van plan om businesskleding aan te schaffen. "En we hadden onszelf een uiterste datum opgelegd. Voor die datum wilden we in nieuwe kleding verschijnen", legt Ilona Kaiser uit. De deadline kwam steeds dichterbij, maar er was nog lang geen juiste oplossing in het zicht. "Toen stelde de regionale verkoopmanager van MEWA de collectie en de service van MEWA voor", vertelt Antje Trautmann. "Een gelukkig toeval. In een gesprek met hem werd al snel duidelijk dat we eindelijk de juiste servicepartner hadden gevonden, omdat ook de door ons gewenste kleur rood geen probleem was." MEWA kreeg de opdracht. Rood moest het namelijk in elk geval zijn.

Een elegant kwaliteitsmerk, stijlvol gepresenteerd

De kleur rood begeleidt het succesverhaal van de sektfabrikant sinds het bedrijf werd opgericht in 1856. Met doorzettingsvermogen, inzet en veel kwaliteit lukte het om al vele tientallen jaren lang, en nog steeds, sektliefhebbers te overtuigen van de heerlijke Rotkäppchen-sekt. De kwaliteitseisen van het bedrijf worden door de dames uit het serviceteam nu ook vertegenwoordigd in hun kleding. Daarbij kunnen ze kiezen tussen verschillende blazermodellen, een plooirok of een broek. Wie wil, kan ook een gilet dragen. Conclusie van Ilona Kaiser en haar collega's: "De kleding ziet er leuk uit en we voelen ons er prettig in!"