MEWA poetsdoekservice voor de voedingsindustrie

Hygiëne is een must bij de productie van levensmiddelen. Van kaas tot pizza, van koekjes tot chocolade … alle lekkernijen moeten veilig verorberd kunnen worden. Daarom gelden ook uiterst strenge hygiënevereisten voor de poetsdoeken die in de branche gebruikt worden.

Voor klanten die oppervlakken in de voedingsindustrie residuvrij moeten reinigen en moeten voldoen aan de hoogste eisen op vlak van hygiëne en service, biedt MEWA twee sterk absorberende en robuuste poetsdoeken aan in een individueel systeem voor hergebruik. Protex is de poetsdoek die uitermate geschikt is voor onderhoud en reiniging van gevoelige oppervlakken in de levensmiddelenbranche. Hij kan zowel droog als nat ingezet worden en munt uit in een snelle droogtijd. Ultra is de poetsdoek die delicate oppervlakken reinigt en polijst. Hoogwaardig katoen geeft deze poetsdoek turbo-absorptiekracht. Hij wordt overal toegepast waar maximaal stofvrij gewerkt moet worden.

Volgens een kringloopsysteem op maat neemt MEWA de volledige logistieke verwerking op zich, inclusief ophalen, wassen, vervangen wanneer nodig en terugbrengen. Aan klanten die onderdelen moeten reinigen die in contact komen met voedingswaren, biedt MEWA met zijn individuele klantenaanpak een bijzondere service en daarmee dus ook een maximum aan textielhygiëne. Dit speciale onderhoudsproces garandeert een microbiologische veiligheid van de nagenoeg pluisvrije poetsdoeken. “Met onze gescheiden klantenaanpak voldoen we zelfs aan de vereisten van extra delicate productieprocessen, zoals bijvoorbeeld bij de verwerking van melk,” aldus Danny Vermeir, technisch directeur bij MEWA Servibel.

Ook het milieu profiteert, want in vergelijking met wegwerpdoeken in cellulose impliceert het poetsdoeksysteem van MEWA een aanzienlijke vermindering van afval en waterverbruik.

UW CONTACTPERSOON