MEWA brengt orde met systeem

Zit je werkbroek onder de vetvlekken? Is het tijd om je overall in de wasmand te gooien? Niemand gaat graag aan de slag in vuile werkkleding, maar je kledingstukken mee naar huis nemen om ze daar in de wasmachine te stoppen, is geen goed idee. Noch voor de duurzaamheid van de machine, noch voor de werkoutfit zelf. Die wordt namelijk nooit zo hygiënisch onberispelijk schoon als na een wasbeurt in één van de industriële wasserijen van MEWA. Extra goed nieuws: wie zijn werkkleding huurt bij MEWA, kan kiezen voor de combinatie met de handige kastservice.

Nooit zonder schone werkkleding

Dankzij het textielmanagementsysteem komt geen enkele medewerker ooit zonder schone werkkleding te zitten. Elke medewerker in het bedrijf heeft een aantal uitrustingen. Op afgesproken tijdstippen haalt de servicechauffeur de vuile kledingstukken op en brengt tegelijkertijd de schoon gewassen exemplaren terug. Maar waarheen met het vuile wasgoed in afwachting van zijn komst? En waar bewaren medewerkers hun persoonlijke voorraad schone outfits?
De kastservice is dan een handige oplossing. MEWA levert kasten die, in functie van de grootte van het bedrijf en het aantal medewerkers, modulair samengesteld en uitgebreid kunnen worden. Elke medewerker heeft zijn persoonlijke locker, afsluitbaar en voorzien van naam of ID-nummer, waarin de werkkleding wordt bewaard. Geen zorgen! De servicechauffeur van MEWA levert de gewassen outfits volgens afspraak, stipt en tot in het juiste kastje.

Veilig gescheiden

Terwijl de schone werkkleding in afwachting van gebruik klaarligt in de persoonlijke locker, worden de vervuilde outfits na het dragen apart verzameld in een speciaal daarvoor geïntegreerd vak. Een garantie op de grootst mogelijke hygiëne en een veilige scheiding  - ook bij opslag en transport -  tussen schone en vuile outfits, essentieel bijvoorbeeld voor werkkleding die gedragen wordt in de voedingsindustrie. Die scheiding geldt trouwens ook voor werk- en veiligheidskleding die mogelijk gecontamineerd is met gevaarlijke stoffen, zoals in de chemie.

UW CONTACTPERSOON