MEWA introduceert hygiënische werkkleding in zomerse kleuren

Ergocare is de nieuwe werkkleding bij MEWA op maat van medewerkers in zorgberoepen en wellness. De collectie is modieus, kleurrijk en aantrekkelijk. Textieldienstverlener MEWA draagt zorg voor het hygiënisch wassen van de kleding.

De sector van de gezondheids-, zorg- en wellnessberoepen boomt. Fysiotherapeutische praktijken kennen een grote toeloop, steeds meer hotels breiden hun wellnessfaciliteiten uit. MEWA Textielmanagement reageert op deze evolutie en biedt de sector Ergocare aan, een nieuwe huurcollectie. Tot de outfits behoren broeken, blousons, overgooitunieken en tunieken met knopen. Alle kledingstukken zijn er in klassiek wit en in andere frisse kleuren zoals appelgroen, limoen en bes. De kleding is aantrekkelijk en voldoet aan de hoogste eisen van deze branche.

Strenge hygiënenormen

In gezondheids- en zorgberoepen gelden strenge hygiënenormen. De beroepskleding van apothekers, fysiotherapeuten en zorgkundigen moet altijd schoon en aantrekkelijk zijn. Ook in de wellnessbranche  - zoals cosmetica, massage of pedicure -  verwachten klanten dat medewerkers er verzorgd uitzien.

“MEWA zorgt voor het wassen en onderhouden van de kleding en helpt klanten om zo altijd fris voor de dag te komen,” zegt Danny Vermeir, technisch directeur van MEWA Binche. “We documenteren alle processen en wassen met desinfecterende wasprocédés bij minstens 70 graden, om alle bacteriën te elimineren.”

Daarmee voldoet MEWA aan de aanbevelingen van de officiële instanties voor ziekenhuishygiëne, die zegt dat werkkleding gewassen moet worden volgens effectieve, desinfecterende methodes. Het gebruik van huishoudelijke wasmachines wordt ten zeerste afgeraden. Om de microbiologische kwaliteit veilig te stellen, voerde MEWA als eerste Europese onderneming in de sector textielmanagement het RABC-systeem in (Risk Analysis & Biocontamination Control). In haar gecertificeerde servicevestigingen hanteert MEWA strenge voorwaarden op vlak van zuiverheid en hygiëne en worden regelmatig audits uitgevoerd. Bovendien controleert de full-service textieldienstverlener  - voor een collectie op de markt komt -  in het eigen testlabo de stoffen op scheurvastheid, kleurechtheid en slijtage. Naden, gespen, knopen en ritssluitingen moeten eveneens uitgetest worden om zeker te stellen dat ze ettelijke industriële wasbeurten onbeschadigd kunnen doorstaan.

UW CONTACTPERSOON