MEWA servicechauffeurs bieden klanten optimale service met multifunctionele tablets

MEWA Textil-Management bedient haar klanten in heel Europa met bedrijfstextiel: van poetsdoeken en persoonlijke beschermingsmiddelen tot hygiëne- en businesskleding. Bij de overhandiging en klantenzorg ter plaatse gebruiken de meer dan 600 servicechauffeurs van MEWA mobiele PC’s in zakformaat. Alle 44 vestigingen van MEWA in Duitsland en Europa zijn uitgerust met de multifunctionele tablet, en dus ook de Belgische vestiging in Binche.

De servicechauffeurs kunnen met het handige apparaat via touchscreen of toetsenbord klantengegevens opvragen, maar door vrije tekstinvoer ook richtlijnen over bestellingen of teruggaves doorgeven.

Antoine Menheere, directeur MEWA België, verklaart: “De optimale planning en uitvoering van onze rittentrajecten wordt vanzelfsprekend ondersteund door software. Met behulp van de tablets hebben onze chauffeurs ter plaatse toegang tot alle noodzakelijke klantengegevens, maar kunnen - in de andere richting - de klantendienst in de lokale vestiging ook informeren over de wensen van de klant. Op die manier worden orderaanpassingen quasi in real-time aangepakt.”

Dat gaat niet alleen met tekst, maar wordt bovendien ondersteund met foto’s. Alle tablets hebben immers een geïntegreerde camera.

Alle bedrijven die een chauffeur op zijn traject bezoekt, staan op een elektronische rittenlijst die alle contactgegevens van de aanspreekpartner bij de klant én bij de klantendienst van MEWA bevat. Daarmee kan hij zeker terugvallen op uitgebreide informatie. De navigatiefunctie van de tablet stuurt de chauffeur recht op doel af. Dankzij de tablets zijn de servicechauffeurs, eens ter plaatse, helemaal op de hoogte van alle uitgewisselde data bij de klant en kunnen ze daar bovendien hun orders checken, beheren en bewerken.

“En wanneer een klant snel een artikel uit onze webshop wil bestellen, kan onze servicechauffeur dat in één tijd ook met zijn tablet afhandelen. Zo is het artikel binnen 72 uur bij de klant”, besluit Antoine Menheere.

UW CONTACTPERSOON