Nieuwe veiligheidskleding MEWA Dynamic Allround

De beroepskledinglijn MEWA Dynamic is er voortaan ook als veiligheidskleding met veelvoudige bescherming. De nieuwe collectie ‘MEWA Dynamic Allround’ is even comfortabel als veilig en is verkrijgbaar als uitvoering voor bescherming tegen hitte, chemicaliën en lichtbogen plus bescherming tegen statische ladingen.

Textieldienstverlener MEWA biedt nieuwe veiligheidskleding aan in een huursysteem. Op basis van de collectie MEWA Dynamic - werkkleding die elke beweging volgt - ontstond een comfortabele, functionele veiligheidsvariant. “De vraag naar veiligheidskleding die aan alle veiligheidsvereisten voldoet en aangenaam is om te dragen, is groot”, beklemtoont Nicole Kiefer, Trendscout Future Textiles bij MEWA. “Bij de ontwikkeling van deze in vele sectoren inzetbare veiligheidskleding hebben we in functie daarvan materiaal en snit geoptimaliseerd. Op vlak van draagcomfort hebben we ons georiënteerd op de werkkledingvariant en zo een vergelijkbare bewegingsvrijheid bereikt.”

Ook optisch passen de vesten, broeken en bretelbroeken in de MEWA Dynamic lijn. Zo hebben alle medewerkers dezelfde look, of ze nu veiligheidskleding moeten dragen of niet. Dit versterkt de Corporate Identity en draagt bij aan een positieve bedrijfsuitstraling. Handige details voor de werkdag zoals vouwmeterzakken, hamerlussen en opslagruimte voor kleine spullen werden vanzelfsprekend ook voorzien.

Dynamic Allround beschermt tegen de thermische gevaren van een lichtboog (klasse 1) en tegen statische ladingen. “Bankwerkers, electriciens en installateurs, maar ook arbeiders bij gemeentediensten, energieproducenten, installatiebouwers in de chemische industrie en de elektrotechniek, vinden met deze veiligheidskleding wat ze nodig hebben”, zegt Nicole Kiefer. Afhankelijk van het risico en het toepassingsgebied zijn er andere varianten van de hitte- en vlambeveiligingskleding: plus bescherming tegen chemicaliën, plus bescherming klasse 2 tegen lichtbogen of plus bescherming tegen chemicaliën en lichtbogen.

Voor de blijvende beschermende werking van de kleding zorgt de servicekringloop van de textieldienstverlener: de kleding wordt opgehaald, gewassen en schoon opnieuw aangeleverd. Na elke wasbeurt wordt ze vakkundig onderhouden en gecontroleerd of ze nog voldoet aan de normen, volgens welke ze werd gecertifieerd. In geval dat niet zo is, wordt de kleding hersteld of vervangen.

Overzicht MEWA Dynamic

De kleding met hitte-, vlam- en lichtboogbeveiliging is gecertificeerd volgens EN ISO 11611 A1, klasse 1 en EN ISO 11612 A1, B1, C1, D1, E3, F1 – beveiliging bij vlammen, hitte en lassen; EN 1149-5 elektrostatische eigenschappen antistatica en EN 61482-1-2 klasse 1 – veiligheidskleding tegen de thermische risico’s van lichtbogen. De kleding is ook beschikbaar in de volgende varianten met als extra:

• bescherming tegen chemicaliën
  • bescherming tegen lichtbogen klasse 2
  • bescherming tegen lichtbogen klasse 2 en bescherming tegen chemicaliën

Voor extra informatie, ga naar www.mewa.be/is-stijlvol

DOWNLOAD FOTO'S

MEWA Dynamic Allround is comfortabel en veilig

Nieuw bij MEWA: Dynamic Allround veiligheidskleding

MEWA Dynamic Allround: verkrijgbaar als uitvoering voor bescherming tegen hitte, chemicaliën, lichtbogen en statische ladingen

Comfortabel, veilig en in verschillende uitvoeringen: MEWA Dynamic Allround

UW CONTACTPERSOON