MEWA combineert businesskleding met vakkundig onderhoud en advies

Sedert het begin van de nieuwe eeuw duikt in de sector textielmanagement een nieuw type beroepskleding op. Naast de werkkleding voor medewerkers in industrie en bouw, wint het segment businesskleding duidelijk aan betekenis. Het is een trend die - zeker in het licht van de evolutie van de tewerkstellingsverhoudingen op de arbeidsmarkt - zich ondertussen heeft bestendigd. De economische realiteit toont het aan, in onze contreien wint de dienstverlenende sector duidelijk aan belang. Gevolg? In textielmanagement groeit businesskleding uit van nicheproduct tot groeimarkt. Dat heeft men bij MEWA allang begrepen. We praatten hierover met Gerarda Cornelis, expert en klantenadviseur Businesskleding bij MEWA in België.

‘In België ging MEWA van start met businesskleding in 2010,’ zegt Gerarda Cornelis. ‘Na de lancering in Duitsland en Oostenrijk, was het de beurt aan ons land. Met de realiteit van twee verschillende bedrijfsculturen in Wallonië en Vlaanderen, was de Belgische markt een uitstekende testcase.’

Gerarda Cornelis was er van het begin bij. De voorbije jaren zag ze hoe de markt zich ontwikkelde. Veel meer dan bij de ‘gewone’ werkkleding, is in het segment businesskleding de sociale aanvaarding een doorslaggevende factor. Cornelis: ‘Ik geloof echt in dit product. Vandaag, maar ook op lange termijn is het dragen van businesskleding een logische, onoverkomelijke stap. Niet alleen wat de uniforme uitstraling van de bedrijfslook betreft, maar ook op vlak van comfort voor de drager.’

In vertrouwen

Dat comfort biedt tegelijk twee voordelen. Immers, de full-service van MEWA Textil-Management betekent enerzijds dat de werknemer zijn werkkleding zelf niet langer moet aankopen, wassen en strijken. Anderzijds is ook de persoonlijke aanpak en de individuele aanpassing een onbetwistbare troef.
‘Het is niet omdat collega’s op de werkvloer dezelfde collectie businesskleding dragen, dat ze aan de lopende band worden gekleed,’ glimlacht Cornelis. ‘MEWA staat ook op dit vlak volledig ten dienste van de klant. Binnen dit kader treed ik op als vertrouwenspersoon. Ik doe zelf de maatopnames, ken alle dragers en hun voorkeur op vlak van kleding. Ze benadrukt: ‘Van bij de start van de samenwerking informeer ik naar deze voorkeuren. We komen zoveel mogelijk tegemoet aan de behoeften van de klant en de dragers. Eerste voorwaarde is immers dat medewerkers hun kleding graag dragen, zich goed voelen in de job en dat ook uitstralen.’

MEWA Textil-Management voor businesskleding is de oplossing in die sectoren waar werknemers rechtstreeks in contact komen met het cliënteel. Tot op vandaag is MEWA in België met zijn businesskleding sterk vertegenwoordigd bij high-end autodealers en daarnaast ook in het hotelwezen en in de retail, met accent op de grote distributieketens.
Gerarda Cornelis: ‘Vandaag is MEWA businesskleding meer dan alleen een collectie kostuums voor heren en tailleurs voor dames. In ons businesspakket zit voor elk type medewerker wat wils, of die nu aan het onthaal werkt, in de showroom, op kantoor of in het magazijn.’

Compleet aanbod

Naast de standaardcollectie kostuums in donkerblauw en antraciet, biedt het assortiment businesskleding ook truien, polo’s en hemden met lange of korte mouw. Daar bleef het niet bij, ook de nieuwe collectie MEWA Casual - onder andere met verschillende modellen kwaliteitsjeans en chinobroeken - valt bijzonder goed in de smaak en zorgt voor een elegante, comfortabele look. Nieuw in het aanbod kostuums is de collectie in zwart, met meerdere modellen voor dames en heren.
MEWA businesskleding, aangeboden in een systeem voor textielmanagement, munt uit in flexibiliteit. Qua model en kleur, maar ook op vlak van eigen accenten. ‘Een logo of naam, discreet en toch mooi zichtbaar aangebracht op een manchet of achteraan de kraag. Het is een taak die onze eigen borduurservice met oog voor detail uitvoert,’ aldus Cornelis. ‘Bovendien is er voor elke full-service outfit ook het perfect bijpassende accessoire. Dassen en foulards in de juiste kleur bijvoorbeeld, bieden we aan als koopartikel.’

Kwaliteitsservice

De modelkeuzes zijn gemaakt, de maten zijn genomen. Hoe gaat het nu verder? Ook voor businesskleding komt MEWA Textil-Management in actie. Dragers krijgen - in functie van het aantal gewerkte dagen en het soort werk - een aantal uitrustingen van elk kledingstuk. Zo bijvoorbeeld wordt voor hemden een dagelijkse wissel voorzien, zodat de drager altijd verzorgd voor de dag komt. In elk van die kledingstukken zit een etiket met naam en barcode. Zo is de drager honderd procent zeker dat hij, na elke professionele was- en strijkbeurt door MEWA, steeds de eigen outfit in zijn locker terugkrijgt. ‘We gaan bijzonder nauwgezet te werk,’ bevestigt Cornelis, ‘de kledingstukken wordt verzorgd uitgeleverd op speciale kapstokken en in aparte kledinghoezen. Een service waar we bij MEWA erg trots op zijn.’

Uw contactpersoon