Groot publiek ontdekt Textielmanagement bij MEWA servibel

Open Bedrijvendag 2016

Op de Open Bedrijvendag van 2 oktober zette ook textieldienstverlener MEWA de deuren wagenwijd open voor het publiek. De onderneming in Binche kon op ruime belangstelling rekenen.

Rondleidingen en demonstraties
De kennismaking met het textielmanagement van MEWA sloeg vele bezoekers met verstomming. Na de informatieve rondleiding in het bedrijf luidde het eensgezind: MEWA is veel meer dan zomaar een wasserij! ‘Indrukwekkend,’ was een commentaar dat we meermaals konden opvangen tijdens de rondleidingen. En over de demonstraties met de MEWA Bio-Circle onderdelenreiniger: ‘Dat gaat vlot. En het ruikt nog fris ook!’

Kennismaking
MEWA, dat is totaaldienstverlening voor herbruikbare poetsdoeken, werk- en veiligheidskleding, olie-opvangmatten, voetmatten en onderdelenreiniging. Maar omwonenden, klanten en prospects, medewerkers en hun familieleden ontdekten niet alleen de indrukwekkende logistieke organisatie van het wasprocédé. De kantine was voor de gelegenheid omgevormd tot mini-beurs, met presentatiestanden waar onder meer producten als businesskleding, poetsdoeken en persoonlijke beschermingsmiddelen werden voorgesteld. De hele dag door werden verschillende bedrijfsfilms afgespeeld, nog zo’n leuke manier om kennis te maken met de dagelijkse gang van zaken bij MEWA.

Beleving
Het bezoek aan MEWA tijdens de Open Bedrijvendag werd een mooie belevenis. Om de innerlijke mens te versterken was er de drankentent, het frietkraam en de partyservice in samenwerking met de hotelvakschool van La Louvière. Ook aan de kinderen was gedacht, met een springkasteel en een bezoek aan het ‘huis van de chauffeurs’. Bezoekers namen ook massaal deel aan de wedstrijd en probeerden het aantal poetsdoeken in een SaCon veiligheidscontainer te raden. De hoofdprijs - een mountainbike - was dan ook niet mis!
MEWA neemt haar maatschappelijke verantwoordelijkheid. Daarom was ook nu het goede doel vertegenwoordigd met een stand van Télévie, de gekende organisatie die geld inzamelt in de strijd tegen kanker en leukemie.

UW CONTACTPERSOON