Duurzame werkkleding is essentieel onderdeel van MEWA textielmanagement

Bij MEWA is duurzaamheid geen trend. Integendeel, milieuvriendelijkheid zit in de genen van de textieldienstverlener. Duurzame werkkleding is - naast de herbruikbare poetsdoeken en olie-opvangmatten - reeds vele jaren een basiscomponent van MEWA textielmanagement.

Duurzame werkkleding: graag dragen

Op de werkvloer van een metaalverwerkend bedrijf tot de productiehal in de voedingsindustrie, in drukkerijen, in garages bij het onderhoud van auto’s en vrachtwagens … medewerkers hebben baat bij het dragen van comfortabele, duurzame werkkleding. Of veiligheidskleding, want ook die uitrustingen zijn bij MEWA duurzaam. Welke collectie een onderneming ook kiest - van Combistar tot Twinstar Protect, van Blackline tot Dynamic - alle werrkleding van MEWA wordt graag gedragen.
Dat heeft te maken met:

• de snit,
  • de kwaliteit van de stof,
  • de bewegingsvrijheid en
  • het maatwerk.

Daar blijft het niet bij. Steeds meer werknemers zijn verheugd over het feit dat ze duurzame werkkleding dragen, én trots dat ze op hun werk een bijdrage kunnen leveren aan de bescherming van het milieu.

Duurzame werkkleding: huren in plaats van kopen

Textielmanagement voor werkkleding draagt in belangrijke mate bij aan de duurzaamheid ervan. Het spreekt voor zich, werkkleding die milieuvriendelijk wordt gewassen in een professionele wasinstallatie - met minder wasmiddel, met zuivering en recuperatie van water - is duurzamer, én schoner, dan werkkleding die in de huishoudelijke machine terecht komt. Bovendien is er het eigenlijke draagproces. Het spreekt voor zich dat werkkleding die vakkundig onderhouden wordt, langer gedragen kan worden, waardoor de aanschafkosten dalen. Grondstoffen sparen, ook dat is duurzaam.
Voor duurzame werkkleding is MEWA textielmanagement de eerste keuze. Aanleveren, ophalen om milieuvriendelijk te wassen, herstellen wanneer nodig en goed draagbaar terugbrengen. Afgesproken!

Uw contactpersoon