'Lost & found' Verloren voorwerpen in werkkleding van MEWA

Werkkleding van MEWA is er in vele varianten. Van de schrijnwerker die Twinstar draagt in zijn atelier, tot de chef-kok die lekkere gerechten bereidt in Blackline. Van de garagist perfect uitgerust in Performance, tot de bouwvakker aan de slag op de werf in Dynamic. Naast een onberispelijke kwaliteit hebben deze collecties ook hun draagcomfort gemeen. Dat betekent onder meer veel zakken in de werkkleding. Zakken waarin al wel eens iets weggestopt én vergeten wordt. Dan komt MEWA in actie en bewijst dat textielmanagement niet alleen een systeem, maar ook persoonlijk is.

Over broekzakken en barcodes

De vuile werkkleding wordt door de MEWA servicechauffeur opgehaald en naar de MEWA wasserij gebracht. Kledingzakken vol broeken, vesten, overalls en kielen. Kilo’s textiel, duizenden individuele kledingstukken. Geen enkel exemplaar ontsnapt echter aan de aandacht van de MEWA medewerker. Na het wassen wordt ieder kledingstuk gecontroleerd op slijtage of mankementen en indien nodig hersteld in het naaiatelier. Maar voor het zover is, worden alle zakken van de vuile werkkleding bij het sorteren al gecheckt op achtergebleven voorwerpen. Pennen en potloden, schroeven, … voorwerpen die de kleding bij het wassen zouden kunnen beschadigen, worden verwijderd. Andere, waardevolle voorwerpen worden naar de klantendienst gebracht die ervoor zorgt dat het item terug bij zijn eigenaar komt.

Je kunt het zo gek niet bedenken, of het werd al teruggevonden in één of andere broekzak:

• keelpastilles,
  • boodschappenlijstjes,
  • geld,
  • rijbewijzen en identiteitskaarten,
  • liefdesbrieven en … trouwringen!

Over verloren voorwerpen in de werkkleding en de persoonlijke service van MEWA, werd een filmpje gemaakt. Op Youtube vertelt MEWA het verhaal van de trouwring van de chef-kok. Tegelijk wordt in beeld gebracht wat textielmanagement bij MEWA precies is én welke essentiële rol de barcode in ieder kledingstuk speelt.
Dragers van MEWA werkkleding kunnen in ieder geval opgelucht adem halen: elk verloren voorwerp komt weer bij zijn rechtmatige eigenaar. Vaak zelfs nog voor die het heeft gemist!

Meer over textielmanagement bij MEWA

Bekijk hier het filmpje op Youtube

Uw contactpersoon