WEBEREI_x_DSC7199.tif

Verrassende beelden van de vervaardiging van onze poetsdoek

De nieuwe film: van heel dichtbij!

Verrassende beelden van de vervaardiging van onze poetsdoek

Details maken de perfectie. Soms moet men iets van heel dichtbij bekijken om te zien waarom het uniek is. Die gedachte motiveerde MEWA om zich eens aan totaal andere beelden te wagen. Al meteen bij de start roept de hartslag een klinische sfeer op, daarna volgen beelden uit de MEWA-weverij die in een flitsende montage de perfectie van het productieproces tonen. Dit is hightech. Hier ontstaat uit speciaal garen de beste poetsdoek ter wereld: absorberend, scheurbestendig, vormvast en - heel belangrijk - herbruikbaar.

Door mensenhanden, door robots, in drukkerijen, in garages, op windmolens. 2,7 miljoen gebruikers elke dag. Onze powerdoek wordt voortdurend overal gebruikt, in elke branche. De poetsdoek is meerdere keren te gebruiken, voordat hij met een sportieve zwaai - wauw, daar komt hij al, gefilmd door een camera op de bodem! – in de safety container wordt gegooid. Dit is de start van een hypermodern recyclingsysteem. In snel gemonteerde beelden volgen we de poetsdoeken door wastrommels, langs droogstraten en door de genadeloze kwaliteitscontrole. Dat hierbij milieuvriendelijke wasmiddelen worden gebruikt en dat het uitgespoelde vuil wordt benut voor thermische recycling is voor MEWA niet meer dan vanzelfsprekend. Materiaal, productieproces en servicesysteem - de poetsdoek is tot in het kleinste detail milieuvriendelijk. Op het einde zien we de doeken frisgewassen - klaar om opnieuw te worden gebruikt.

De film over de poetsdoek - van heel dichtbij! www.mewa.de/newsroom/alle-videos/2019/06/100-sekunden-aus-dem-leben-eines-putztuchs/