SAARBRÜCKEN_MG_4000.tif

Werken aan meer veiligheid voor onze helden van de weg

MEWA servicechauffeurs zijn klaar voor de winter

Werken aan meer veiligheid voor onze helden van de weg

Het hele jaar door brengen de servicechauffeurs van MEWA werkkleding, poetsdoeken en matten stipt en betrouwbaar tot bij onze klanten – in heel Europa, door weer en wind.
Met de winter voor de deur krijgen onze helden van de weg de kans deel te nemen aan een extra vaardigheidstraining, waarin ze zich kunnen voorbereiden op de veranderde rijomstandigheden bij ijzel en sneeuw.

In een speciaal op hen afgestemde training leren de chauffeurs hoe hun vaardigheden te verbeteren en door een vooruitziende rijstijl de risico’s op ongevallen te voorkomen. Vele ongevallen gebeuren bijvoorbeeld bij het manoeuvreren. Duisternis, zijwind, een beperkt zicht en smalle inritten vormen hierbij vaak een grote uitdaging.

Aan de rijtraining nemen voertuigen van alle kalibers uit ons wagenpark deel. Heel belangrijk: elke chauffeur volgt de opleiding met het eigen voertuig. Alleen dan leert de chauffeur hoe zijn wagen zich specifiek gedraagt, bijvoorbeeld bij het remmen in bochten of in andere precaire situaties. En zo brengen onze chauffeurs uw levering veilig en op tijd naar u toe, ook bij gladde wegen!

UW CONTACTPERSOON