MEWA Jena Variante Stein

Een goede buur

Bouw in Jena gaat van start met burgerparticipatie

Onze vestiging in Thüringen wordt groter en moderner

De bouwmaatregelen startten volgens plan begin augustus. Bij de start van deze bouwfase gaat het in eerste instantie om ontlasting van de buurt: geluidsisolatie-elementen moeten de aangrenzende woonzone beschermen tegen lawaaihinder veroorzaakt door het bedrijf. Opmerkelijk is dat de om-wonenden zelf de  optische vormgeving mochten bepalen. Er kon gekozen worden uit vier ontwer-pen. Het winnende ontwerp werd de natuursteenlook, die momenteel wordt uitgevoerd.

Ook een medewerkersparking en de realisatie van de buitenruimtes behoren tot de eerste bouwfase. Deze werken moeten tegen de zomer van 2019 afgerond zijn.
Achtergrond: de onderneming in Jena is ondanks meerdere renovaties en uitbreidingen in de voor-bije jaren, te klein geworden. MEWA heeft het aangrenzende terrein gekocht waar vroeger een be-roepsschool gevestigd was, om het bedrijf te vergoten en te moderniseren. In de volgende bouwfase staat de uitbreiding van de productie op de planning.

UW CONTACTPERSOON