MEWA staat voor een sterkere groei

Bedrijfsresultaten stemmen optimistisch

MEWA blikt terug op een succesvol bedrijfsjaar 2016. Met meer medewerkers konden we meer klanten bedienen, nieuwe markten aanboren en de omzet opdrijven. Onder meer in Saarlouis, Rome en Weil im Schönbuch investeren we in de uitbreiding en nieuwbouw van onze vestigingen. In Portugal en Roemenië hebben we ons op nieuwe markten begeven.

Onze actuele bedrijfsontwikkeling:

• Meer klanten: het aantal klanten steeg met 4 procent van 174.000 tot meer dan 180.000.
  • Meer medewerkers: het aantal tewerkgestelden groeide van 4.900 (2015) tot 5.200 (2016). Dat stemt overeen met een toename van 6 procent.
  • Meer omzet: onze omzet steeg met meer dan 4 procent van 612 miljoen euro tot 638 miljoen euro.
  • Meer landen waar we actief zijn: met Portugal en Roemenië erbij bereiken we ondertussen klanten in 23 landen.
  • Meer en grotere vestigingen: nieuw bedrijf in Saarlouis (2016), nieuwe op- en overslagplaats in Rome (2017) en in 2017 wordt het startschot gegeven voor onze nieuwbouw in Weil im Schönbuch.

De positieve evolutie van onze ondernemingsresultaten sterkt ons in onze bedrijfsstrategie en verstevigt onze positie als één van de leidinggevende textieldienstverleners in Europa.