CORONA_DESK_1280.jpg

MEWA informeert

Update COVID-19

Actuele klanteninformatie betreffend COVID-19

  • Microbiologische veiligheid van onze producten

    Binnen onze werkprocedures zorgen onze hoge hygiëne- en arbeidsveiligheidsnormen en onze hoge temperatuur- en hygiënegecertificeerde wasprocedures (RABC) voor de microbiologische veiligheid van onze producten na het wassen.

  • Operationele hygiëne en beschermingsmaatregelen

    Onze medewerkers in onze wasserijen blijven voor u werken, uiteraard onder aanvullende en alle noodzakelijke hygiëne- en beschermingsmaatregelen

  • Bereikbaarheid

    De klantendienst staat zoals gewoonlijk tot uw beschikking.

  • Logistiek en levering

    Door de huidige situatie passen we ook de logistiek op korte termijn aan om de bevoorrading van onze klanten te kunnen garanderen. Onze competente medewerkers houden een oogje in het zeil en nemen contact met u op als de situatie verandert, zodat u te allen tijde verzekerd bent van uw bevoorrading.

  • buy4work online shop

    Natuurlijk blijft onze online shop voor gezondheids- en veiligheidsproducten open en blijven we ons best doen om u alle benodigde producten te leveren, mits deze beschikbaar zijn en niet onderhevig zijn aan officiële leveringsbeperkingen.

We hebben er alle vertrouwen in dat we de huidige uitzonderlijke situatie met de nodige vooruitziendheid en samen met u het hoofd kunnen bieden. Dank u wel voor uw steun en zorg voor uzelf.

De ontwikkelingen rond het coronavirus (COVID-19) zorgen momenteel voor onzekerheid en veel open vragen. Als familiebedrijf is het stevig verankerd in onze bedrijfscultuur om er voor elkaar te zijn. De veiligheid van onze klanten en onze medewerkers heeft altijd de hoogste prioriteit. Daarom willen wij u vandaag informeren over de huidige situatie bij MEWA.

Als RABC-gecertificeerde textieldienstverlener leveren wij aan de voedingsindustrie, de handel, de gezondheidszorg en andere systeemrelevante gebieden en zorgen wij ervoor dat hun medewerkers schone, microbiologisch veilige kleding tot hun beschikking hebben. Dit maakt ons een integraal onderdeel van de toeleveringsketen, die in deze uitzonderlijke situatie in de eerste plaats moet worden gehandhaafd. 

We baseren onze acties dan ook op dit gegeven:

  1. om u allen, onze klanten en medewerkers, zo goed mogelijk te beschermen
  2. om onze standaard van dienstverlening aan onze klanten zo goed mogelijk te handhaven 
  3. onze rol te spelen in het zoveel mogelijk beperken van de verspreiding van het coronavirus.

Deze maatregelen dienen ter bescherming van alle werknemers en klanten om het risico van verspreiding tot een minimum te beperken. Ons interne crisiscomité werkt dagelijks aan de implementatie van verdere maatregelen om niet alleen te reageren op de dynamische ontwikkelingen, maar er ook op te anticiperen.

Als textieldienstverlener is het dagelijkse contact met klanten en hun textiel door onze chauffeurs echter ook een integraal onderdeel van onze dienstverlening. Dit kan een risico worden voor onze medewerkers als ze in contact komen met goederen of personen die ervan verdacht worden besmet te zijn. 

  • Ter bescherming van onze medewerkers en klanten vragen wij u dan ook om ons onmiddellijk en vóór de ophaling van uw textiel telefonisch op de hoogte te brengen als er een verdacht of bevestigd geval van Corona in uw bedrijf is. 
  • Uit veiligheidsoverwegingen zullen wij deze goederen dan apart transporteren en behandelen en, indien nodig, verdere maatregelen met u afstemmen via onze klantenservice. Neem in dat geval vertrouwelijk contact op met uw gebruikelijke MEWA-contactpersoon.
COVID-19 Infografik.jpg